لیست اختراعات سید محمد موسوی گزافرودی
به منظور تعيين خرابي هاي بوجود آمده در چرخ قطار،مي بايست به صورت دوره اي، چرخ مورد بازرسي قرار گيرد. همچنين بسيار اهميت دارد كه در طول مدت بهره برداري، تاريخچه اي از سايش آن تهيه و نگهداري شود. بنابراين وجود يك سيستم اندازه گيري دقيق در فرايند نظارت و بازرسي بسيار مفيد واقع مي شود. در اين اختراع، روش غيرتماسي جديدي براي اندازه گيري پارامترهاي هندسي چرخ قطار بر پايه بينايي ماشين ارائه مي گردد.استخراج دقيق پروفيل چرخ قطار با استفاده از دو باريكه ي ليزري موازي و بر اساس روش مثلث-بندي صورت مي گيرد. اين الگوريتم براي اولين باردر اندازه گيري سه بعدي پروفيل مورد استفاده واقع شده است.اندازه گيري به صورت آزادانه و در هر موقعيتي از فضا از روي تصاوير دو بعدي انجام مي شود. اين روش بر خلاف روش هاي ديگر نيازي به نصب هيچ گونه نگهدارنده اي بر روي چرخ قطار ندارد. سامانه اي بر پايه ي اين الگوريتم ساخته شده است. كاليبراسيون چنين سيستمي شام لاستخراج دو سري از پارامترهاست.يكي پارامترهاي مربوط به صفحات ليزري و ديگري پارامترهاي مربوط به دوربين مي باشد. ابتدا كاليبراسيون دوربين بر اساس روش فتوگرامتريك و با استفاده از الگوريتمي با سرعت بالا براي حل معادلات پيچيده در مدل كاليبراسيون صورت مي گيرد. سپس پارامترهاي صفحات ليزري با انطباق صفحه اي بر نقاط ليزر، تعيين مي شوند. به منظور كاهش خطا در كاليبراسيون، قيد توازي دو صفحه ليزري اضافه مي گردد. در اينجا،كاليبراسيون تنها با استفاده از يك صفحه ي تخت انجام مي شود. اين صفحه مي تواند به طور آزادانه در هر موقعيتي از فضا قرار گيرد. در نتيجه نياز به قطعات مكانيكي دقيق كاهش مي يابد. واژههاي كليدي: چرخ قطار، بينايي ماشين، روش مثلث بندي ليزري،اندازه گيري سه بعدي، كاليبراسيون.
موتور ديزل با پيستون دوبل توضيح كوتاه در مورد نحوه كاركرد موتور اين اختراع در زمينه موتورهاي ديزل است. سيستم پيستون دوبل با جايگزيني به جاي پيستون معمول مورد استفاده در موتورهاي ديزل، موجب بهبود چند مسئله اساسي در موتورهاي ديزل ميشود و با توجه به هزينه پايين ساخت و انطباق كامل و قابليت كاركرد اين سيستم با ساير اجزاي موتور ديزل، استفاده از آن در موتورهاي ديزل قدرتي پايين مربعي كه داراي كورس بلند و دور موتور پايين هستند و اغلب در ماشينآلات سنگين راهسازي، ماشينآلات كشاورزي، لكوموتيوهاي ديزل، كشتيهاي باربري ديزل و... استفاده ميشوند را توجيه ميكند. مشكلاتي كه با اين اختراع حل شدهاند مشكل اول: لزوم افزايش هر چه بيشتر راندمان حرارتي موتور ديزل جهت كوچكتر شدن موتور. با كاهش تلفات و افزايش راندمان حرارتي ميتوان موتورهايي با گشتاور خروجي يكسان اما در ابعاد كوچكتر توليد نمود. مشكل دوم: افزايش بيش از حد مصرف سوخت موتورهاي ديزل سنگين و ايجاد دود ناشي از احتراق ناقص در مواقعي كه موتور زير بار است. مشكل سوم: وجود آلايندههاي NOx در گازهاي خروجي موتورهاي ديزل كه ناشي از طبيعت سيكل ديزل و به دليل دما و فشار بالاي احتراق در سيكل ديزل است.
اين اختراع يك خودرو هيبريدي با موتور احتراق داخلي 1000 سي سي از نوع فلكس بوده كه قابليت استفاده همزمان از دو نوع سوخت بنزين بعلاوه اتانول يا متانول را دارد. انرژي توليد شده توسط موتور احتراق داخلي يك ژنراتور 10 كيلووات از نوع BLDC را به حركت درآورده و الكتريسيته توليد شده توسط ژنراتور در دو عدد منبع تغذيه فلايويل (Flywheel Storage) هر يك با ظرفيت توان 8 كيلووات ساعت (8kWh) ذخيره ميشود تا در هنگام حركت خودرو به دو عدد موتور الكتريكي 8 كيلووات (8kW) واقع بر چرخهاي جلو راست و چپ برسد. در واقع اين دو موتور الكتريكي محركهاي اصلي خودرو بوده و موتور احتراق داخلي نقش تامين انرژي مورد نياز ژنراتور را دارد.
موارد یافت شده: 3